Sağlıklı bedenin anahtarı:Oruç

Ana Sayfa » Yazarlar » Sağlıklı bedenin anahtarı:Oruç
Paylaş
Tarih : 02 Haziran 2017 - 10:09
Ramazan ayı 11 ay tempolu bir şekilde çalışan bedenin ruhen ve fiziken dinlenebilmesi için güzel değerlendirilmesi gereken önemli bir zaman dilimidir. Yapılan bilimsel çalışmalarda dinimizin gereği olan orucun bedene sayısız faydasının olduğu gösterilmiştir.
Oruç, kalp sağlığını destekler, depresyondan korur, kanser riskini azaltır.
Bedende tam bir temizlik gerçekleştirir.  Kişiyi zinde ve genç tutmak için iyi bir anti-age yani iyi bir yaşlanma karşıtı ajandır. Beden üzerine olan etkileri haftadan haftaya incelendiği çalışmalarda bir aydan oluşan orucun her bir haftasının vücutta başka başka faydaları olduğu gösterilmiştir. Zihninizde canlandırabilmek için bunu bir makinenin ön yıkama, yıkama, durulama ve kurutma programları gibi düşünebilirsiniz. Birbirinden ayrı ancak birbiri ile bir bütün olan, tam bir temizlik hali.
Yani oruç tuttuğunuzda vücudunuz ilk hafta başka bir rahatlama hali ile karşı karşıyadır son hafta başka bir temizlik ile karşı karşıyadır. Hikmeti bu kadar büyük bir aydan faydalanmanın anahtarı ise aya özel beslenme ile organları dinlendirebilmektir. 
Ramazanda doğru beslenmenin püf noktaları
Bedenin tutulan oruç ile şifa bulduğu, tazelenmenin verdiği huzur ile yeni bir form kazandığı ramazan ayında dikkat edilmesi gereken en önemli konu öğün sayısıdır. Uzayan açlık süresi nedeniyle öğün sayısında oluşan azalma metabolizmada değişikliklere neden olur. Bu nedenle ay süresince öğün atlamamaya özen göstermeli, sahur ve iftarda tüm besin gruplarını tüketmeye özen gösterilmelidir. Et grubu, süt grubu, süt grubu, meyve-sebze grubunun yeterli ve dengeli bir şekil yer aldığı hafif ve hazmı kolay bir beslenme planı uygulanmalıdır.
Altın kural: Sahura kalmak
Değişen metabolizmanın dengeye ulaşması, uzun süren açlık nedeniyle gün içerisinde zorlanılmaması için sahura kalkmak gerekmektedir. Sahura kalkmak kadar önemli olan bir diğer nokta sahurda tüketilecek besinlerin ayarlanmasıdır. Yüksek enerjili ve kolay hazmedilecek besinler ile bazı fonksiyonel besinlerden faydalanılabilir.
Sofraların yıldızı: Tarçınlı Yoğurt
Ramazanda en çok korkulan bir sonraki gün yaşanacak acıkmadır.  Bu acıkmayı önlemek için sahurda ve iftar sonrasında 1kase tarçınlı yoğurttan faydalanabilirsiniz. Midenizde yanma yoksa yoğurdun faydasını arttırmak için tarçının yanında çörekotu ilavesi de yapabilirsiniz.
Kalori mi Kalite mi? İftariyelik Seçimi Önemli
Tabi ki kalite, İftariyelik seçiminde yüksek yağ ve şeker içeriğine sahip besinlerden kaçınılmalıdır. Bunların yerine kuru kayısı, kuru elma, ceviz, fındık, fıstık gibi sağlıklı atıştırmalıklar, tuzsuz zeytin, hurma, tam tahıllı ekmek, yarım yağlı peynir gibi oruç tutmayı kolaylaştıracak besinler güvenli miktarlarda tüketerek vücudumuza katkı sağlanmalıdır.
Halsizliğe savaş açan Formül: Beyaz çay ve kakule
Beyaz çay yaprakları okside olmadan, güneş ışığından korunarak tepe tomurcuğundan toplanan en kıymetli yeridir. Kakule ise son yıllarda yapılan çalışmalar ile dikkatleri üzerine çeken önemli bir baharattır. Ramazanda iftar sonrası kakule ve beyaz çayı beraber demleyerek bir sonraki gün halsizlikten korunabilirsiniz.
Zinde tutan çay tarifi:
1/2 Litre su
1 tatlı kaşığı kakule
1 tatlı kaşığı beyaz çay
1/2 limon
Suyu kaynatın.  Bir dakika bekletin. Kabukları ile birlikte küçük küçük doğranmış yarım limon,  1 tatlı kaşığı kakule ve 1 tatlı kaşığı beyaz çay ile karıştırın. 5-10 dk demlenmeye bırakın. Çayınız süzdükten sonra tüketime hazır. Sıcak yaz gecelerinde serinlemek için alternatif olarak kullanmak isteyenler çayı hazırlayıp soğumaya bıraktıktan sonra buz ilavesi ile tüketebilirler. Afiyet olsun.
Zinde beden için su için
Su hepimiz için oksijenden sonra en önemli yaşam kaynağıdır. İftardan sahur vaktinin bitimine kadar olan süre içerisinde her zamanki gibi 2.5-3 litre su içmeyi ihmal etmeyin. Hiç kalori içermeyen doğal içeceğimiz olan suyu içmek için susamayı beklemeyin. Sıvı ihtiyacını karşılayabilmek için ayran, süt, soda, taze sıkılmış meyve suları, bazı bitki ve meyve çayları tercih edilebilir.
Sağlıklı bir beden için kaçırılmayacak bir fırsat olan ramazan ayını manen ve bedenen en güzel şekilde değerlendirmenizi dilerim. Sevgilerimle…
Etiketler :

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

Müslüm ve Bohemian Rhapsody izlenmeli
Müslüm ve Bohemian Rhapsody izlenmeli

Müslüm ve Bohemian Rhapsody, her iki filmde aynı anda gösterime girdi. İkisi de müzik temalı olan film izlenme rekorları kırıyor. Hem Müslüm

Çuvaldızı kendimize batıralım.
Çuvaldızı kendimize batıralım.

Ne günler ama… Magazinde eskiden ne haberler yapılırdı; şimdi nereye geldik?.. Eskiden aşk haberleri, iki ünlünün tatlı atışmaları yapılırken,

Şiddet hayatımızın her yerinde
Şiddet hayatımızın her yerinde

Ahmet Kural ve Sıla’nın şu meşhur ilişki mevzusundan sonra fiziksel şiddetin önemi nedense insanlarda daha farklı bir algı yaratmaya başladı.

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz