Gribe meydan okuyan 5 besin

Ana Sayfa » Yazarlar » Gribe meydan okuyan 5 besin
Paylaş
Tarih : 04 Ekim 2017 - 12:35

Gribe meydan okuyan 5 besin

Eylül-Ekim ayları havaların soğumaya başladığı, savunma sisteminin zayıflayarak hastalıkların görülme sıklığının arttığı dönemdir. Soğuyan havalara bir de alkol, çevre kirliliği, stres, aşırı kafein, sigara, düzensiz beslenme gibi çevresel faktörler de eklenince yorgunluk, halsizlik, gribal enfeksiyonlar, konsantrasyon bozuklukları, adale ağrıları gibi pek çok farklı sağlık problemi görülür. Bu problemlerden korunmak için bugün bir karar alın ve istediğiniz hayatı yaşamak için kendinizi motive edin.

Sağlıklı beslenmeye başlamayı motivasyonun ilk adımı olarak kabul edin.  A,C, E vitaminleri ve demir, çinko, krom, selenyum, iyot gibi mineralleri eksiksiz almaya özen gösterin. Yazın enerjisini sonbahara taşımak, bağışıklık sisteminizi güçlü tutmak için mevsimin 5 altın sebze ve meyvesinden faydalanın.

HAVUÇ:

Havuç provitamin A,C,D,E,K,B1 ve B6 vitaminlerinin zengin kaynaklarından birisidir. Biotin, kalsiyum, magnezyum, fosfor ve diğer bazı minerallerce de zengindir. İçerdiği lutein, antioksidan olan alfa, beta, gamma karatenoidler(turuncu renk verir), zeaksantin ve ksantofil(sarı renk verir) gibi fitonutrientler sayesinde sebzelerin kralıdır. Göz ve cilt sağlığında önemlidir. Yapılan çalışmalarda günde bir havucun akciğer kanseri riskini yarı yarıya düşürdüğü yönünde sonuçlar mevcuttur. Havuç alfa, beta ve diğer karotenoidlerce zengindir. Karotenoitten zengin bir diyet ile beslenme mesane, serviks, prostat ve kolon kanserlerine yakalanma risk yüzdesinde azalma sağlanabilir. 100 gramda 42 kkal, 11.000IU vitamin A içermektedir.

SARIMSAK:

Sarımsak, milattan önce 2600-2100 yıllarında Sümer kil tabletlerinde ve milattan önce 1550 yılında tıbbı bir metin olan Ebers Kodeksinde eski Mısırlılarda özellikle çalışan sınıf ve ağır işçiler için, önemli bir ilaç olduğu yazılan mucizevî bir besindir. Hücre hasarını önleyerek yaşlanmanın ertelenmesinde etkilidir. Unutulmaması gereken temel nokta azının karar çoğunun zarar olduğudur. Günde 1 veya 2 diş sarımsak tüketimi yeterli olacaktır.

ISPANAK:

A ve C, B9(folik asit) vitaminleri ve demir, fosfor, iyot açısından oldukça zengin bir sonbahar/kış sebzesidir. Mide, karaciğer ve pankreasın salgılarını uyararak sağlığa katkı sağlar. Ispanağı buharda haşlayabilir, zeytinyağlı yemeğini yapabilir veya salatalarınıza, sandviçlerinize ekleyerek tüketebilirsiniz.

GREYFURT:

İlk defa 1750 yılında Barbadosta keşfedilen greyfurt, yüksek C vitamini içerir. Yara iyileşmesini hızlandırır, metabolizmayı hızlandırır, vücudu enfeksiyona karşı korur. İçerdiği limonoidler nedeniyle kanser karşıtıdır. Vücudun ülser, alzheimer, katarakt gibi hastalıklara karşı korunmasında önemli rolü vardır. İçerdiği çözülebilir lif, kolesterolün düşürülmesinde ve kabızlığın önlenmesinde faydalıdır. İlaç kullananların dikkatli olması gereklidir. Greyfurt satın alırken, sert ve ince kabuklu olmasına dikkat edilmelidir.

KİVİ:

A, E, C vitaminleri, kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor, pektin maddesi ve lif açısından zengindir. Yüksek C vitamini içeriği ile kış mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendirmek için ideal bir besindir. Karaciğeri çalıştırır, kanı temizler, kolesterol seviyesinin düşürülmesinde yardımcıdır, kollojeni destekleyen en temel vitamin olan C vitamini bakımından zengin olması nedeniyle bağ dokusunu sıkılaştırır daha diri bir vücuda sahip olmada yardımcı olur.

Ufak bir püf noktası: Kabızlığa karşı savaş açmak istiyorsanız ara öğünlerde kivi+1 kase probiyotik yoğurt tüketebilirsiniz.

Bedene iyi gelen 5 püf noktası

  • Su tüketiminize dikkat edin. Sonbaharın gelmesi ile birlikte azalan sıcaklıklar su tüketiminizi atlamanıza sebep olmasın. Sonbaharda ve hatta kış mevsiminde de bedeninizin toksinlerden arınmak için suya ihtiyacının olduğunu bilin ve günde 2,5-3 litre su tüketmeye özen gösterin. Su içmekte zorlanıyorsanız suyunuzu limon, portakal dilimleri, taze zencefil ile tadlandırabilirsiz. Böylece hem suyunuzu lezzetlendirmiş hem de metabolizmanızı temizlemiş olursunuz.
  • Uyku düzeninize dikkat edin. Son çalışmalarda uyku düzeni olmayan kişilerin depresyon, obezite gibi sağlık problemleriyle daha çok karşılaştığı, abur cubur tüketme isteklerinin uykusunu tam alan kişilere göre daha çok olduğu kanıtlanmıştır. Göbek bölgesinden kilo almak istemiyorsanız 23.00-05.00 arasında uykuda olmaya özen gösterin.
  • Günde 5-9 porsiyon sebze meyve tüketin. Böylece günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılamış olacaksınız. Bu hem sağlıklı ve dinç olmanız hem de zamanından evvel gelecek kırışıklıkların önlenmesi için etkili olacaktır.
  • Bedeninizi tanıyın. Açken kan şekerinizin düştüğünü farkediyorsanız, ara öğünlerinizi atlamayın. Çantanızda acil durumlar için sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun. 1 küçük avuç leblebi + 1 fincan bitki çayı, 3 kuru kayısı + 3 tam ceviz, 1 bardak ayran + 10-12 badem gibi pratik seçenekler kurtarıcı olacaktır.
  • Duygusal açlıkla savaşın. Bir besini tüketmek istediğinizde “Gerçekten aç mıyım, başka birşey olsa da yiyebilir miyim, yoksa sadece bu besini mi yemek istiyorum” şeklinde sorular sorun. Aldığınız cevap tek bir besine odaklanıyorsa duygusal açlık yaşıyor olma ihtimaliniz daha yüksektir. Böyle bir durumda bir uzmandan yardım alabilirsiniz.

 

 

Etiketler :

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

Müslüm ve Bohemian Rhapsody izlenmeli
Müslüm ve Bohemian Rhapsody izlenmeli

Müslüm ve Bohemian Rhapsody, her iki filmde aynı anda gösterime girdi. İkisi de müzik temalı olan film izlenme rekorları kırıyor. Hem Müslüm

Çuvaldızı kendimize batıralım.
Çuvaldızı kendimize batıralım.

Ne günler ama… Magazinde eskiden ne haberler yapılırdı; şimdi nereye geldik?.. Eskiden aşk haberleri, iki ünlünün tatlı atışmaları yapılırken,

Şiddet hayatımızın her yerinde
Şiddet hayatımızın her yerinde

Ahmet Kural ve Sıla’nın şu meşhur ilişki mevzusundan sonra fiziksel şiddetin önemi nedense insanlarda daha farklı bir algı yaratmaya başladı.

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz