2018’de Fit olun mutlu olun

Ana Sayfa » Yazarlar » 2018’de Fit olun mutlu olun
Paylaş
Tarih : 01 Ocak 2018 - 14:37

Yeni yıl yeni kararlar yeni başlangıçlar demek. Siz de düğmesi kapanmayan pantolonlardan, fermuarı iliklenmeyen elbiselerden bıktıysanız yeni yılı fırsata çevirin ve kendinize bu yıl formda olma sözü verin. İşte yeni yıla formda girmenize yardımcı olacak püf noktaları:

-Yeni yıl nasıl başlarsa öyle gider derler. Yılbaşı akşamı kaçamaklarını dengelemek için ilk adımı sabah suyu ile atın. Güne bir bardak ılık su ile başlayın. Akşam yemeğine kadar 12 bardak su hedefinizi tamamlamış olun.

-Kan şekeri dengesi kilo veriminin anahtar formülüdür. Kan şekerinizin dengesi için kalktıktan yarım saat içerisinde mutlaka kahvaltı edin. Gece kalori bakımından ağır geçeceği için kahvaltınız hafif fakat dengeli bir kahvaltı olsun. Bir fincan şekersiz yeşil çay, tahıllı ekmek, yarım yağlı peynir, doğal bal, zeytin, domates, biber ve yumurta ile yoğun bir güne hazırlanın.

-Akşam menüsünü dengelemek için öğleni iyi değerlendirin. Akşam et tüketilecekse öğle yemeğinde sebze yemeği tercih edin. Yılbaşı akşamları çok çeşitli yemeklerden oluşan bol kalorili sofraların kurulduğu akşamlardır. Gece için yer ayırmak istiyorsanız öğlen yemeğinizde karbonhidrat, protein, yağ, posa, vitamin ve mineral bakımından dengeli ve hafif bir öğün tüketin.

-Gün içerisinde sağlıklı ara öğünler yaparak kendinizi geceye hazırlayın. Metabolizmanızın çalışır durumda olması için 2 – 3 saatte bir ara öğün yapın. Meyve, kuruyemiş, süt, yoğurt, ayran, leblebi gibi pratik seçeneklerden faydalanın.

Yılbaşı Akşamı

Yılbaşı gecesi süt, et, tahıl, sebze-meyve grubundan yeterli ve dengeli miktarlarda tüketmeye dikkat edin.

Düşük kalori ile doyum sağlamak için vitamin, mineral ve lif bakımından zengin mevsim salata veya az yağlı sebze yemeklerini garnitür olarak alın.

Ordövr tabaklarından, 1 dilim peynir, domates, salatalık, gerçekten yemek istediğiniz mezelerden yoğurtla hazırlanmış olanlarından porsiyon kontrolü yaparak tüketebilirsiniz.

Mayonez ile hazırlanmış, kızartılmış olan mezelerden uzak durun.

Ana yemek olarak kızarmış, soslu et yemekleri yerine haşlanmış veya ızgara etler tercih edin.

Ertesi gün

Gecenin sonunda yatmadan iki saat önce yemeği sonlandırın.

Alkole çok dikkat edin! Alkol yüksek kalorilidir ve kan şekerinizde dalgalanmalara yol açarak yeme isteğinizi arttırır. Yılbaşı akşamı mümkünse ya hiç alkol almayın ya da alkol alımınızı azaltabildiğiniz kadar azaltın.

Fit püf noktası “1 duble rakı=5 dilim ekmek” demek olduğunu hatırlayın.

Sağlıklı, keyifli ve formda bir yıl geçirmeniz dileğiyle…

Etiketler :

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

Aklım Almıyor!
Aklım Almıyor!

Allah’ım nasıl bir komedinin içindeyiz.. Akıl almıyor.. RTÜK, “Çukur” dizisindeki öpüşme sahnelerinin gençlerin “ahlakını

İnsan neden oyuncak bebeğe benzemek ister?
İnsan neden oyuncak bebeğe benzemek ister?

Oyuncak bebeğe benzemek için servet harcıyorlar. Evet yanlış duymadınız.  Pek çok kişi oyuncak bebeklere benzemek için defalarca bıçak altına

Palavra, palavra palavra
Palavra, palavra palavra

Nur Yerlitaş’ın yapmış olduğu açıklamayı okurken, ona Ajda Pekkan’ın şarkısıyla cevap vermek istedim: “Palavra, palavra,

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz